Zahradní trampolína zahání splín a posiluje fyzičku

Skákání na trampolíně je prospěšné fyzickému i duševnímu zdraví a lze jej zařadit k nejoblíbenějším sportům, které se v Česku provozují – k cyklistice, lyžování, fotbalu, plavání a turistice.

Trampolíny jsou pro každého – oblíbily si je malé děti, pozadu ale nejsou ani lidé v důchodovém věku. Doporučit je můžeme každému, kdo má zájem se sebou něco dělat, neležet na kanapi a pasivně sledovat televizní obrazovku. Jejich hlavní výhodou je, že šetří vaše klouby, namáhají rovnoměrně celé tělo, a pokud si pohyb dopřáváte pravidelně, můžete se dopracovat i k lepší postavě. Zdravotní aspekty jsou však pochopitelně na prvním místě, a to zejména posílení srdeční činnosti, zvýšení vitální plicní kapacity, zlepšení imunity a lymfatického systému a budování svalové hmoty na úkor podkožního tuku.

skákající chlapec

Jump parky versus domácí nářadí – v posledních letech se rozmáhá zájem o návštěvu různých veřejných atrakcí, zvláště pak velkoplošných jump parků. Hlavní motivací tohoto trendu však není kondiční cvičení, ale zábava. Ano, skutečně tyto podniky lidé navštěvují hlavně pro zlepšení nálady a k přibrzdění stresu. Dopomáhá tomu snížení působení gravitační síly a rychlé uvolnění endorfinů. Nemusíte však být vázáni na přelidněné plochy, kde snáze může dojít k úrazu, ale můžete si dopřát pravidelné cvičení doma. Na zahradu se hodí velké průměry od 150 cm, ty menší můžete využívat alespoň v omezeném pojetí v uzavřené místnosti.

skákající dívka

Nemusíte ji zazimovat – tam, kde v zimě napadne více jak metr sněhu a k nářadí byste se museli nejprve proházet lopatou, tak tam je pochopitelně vhodné zahradní trampolínu Beanbag včas uklidit, ale mnohem pravděpodobnější je, že napadne jen sněhový poprašek. Ten nevadí ani nosné konstrukci, ani odrazové ploše a bezpečnostním prvkům. Vše je konstruováno tak, aby vám mohlo sloužit celoročně. Od podzimu do jara máme méně pohybu a tak se občasné skákání může hodit pro posílení udržení fyzičky a zlepšení nálady.